#37 Creatiedrang, perfectionisme en de kracht van optimaliseren


Heel eerlijk?
Deze challenge met mezelf om elke dag een podcast op te nemen… vind ik best een uitdaging.
Stiekem heb ik er al één podcast opnieuw opgenomen omdat ik ‘m gewoon niet goed genoeg vond.

En dat zegt eigenlijk alles over hoe ik in elkaar zit: ik deel liever minder, maar dan wel content waar ik zelf achter sta.
Niet elke dag hoeft “viral waardig” te zijn (dat is toch vaak geluk), maar ik wil wél dat het klopt.
Dat de energie erin goed voelt, anders werkt het sowieso niet.

De valkuil van altijd maar creëren

Ik ben van nature meer een maker dan een ondernemer.
Ik ga aan van nieuwe dingen bedenken, vormgeven, mooier maken.
Als ik een tijdje niks nieuws maak, voelt het alsof er iets in mij stagneert.

Maar nu komt ‘t: zodra iets af is en live staat, ben ik in mijn hoofd alweer bij het volgende idee.
Dat vindt creatieve hart heel fijn, maar is killing voor de groei van mijn bedrijf.

Want weet je wat het oplevert als je iets langer vasthoudt en optimaliseert?

  • Je krijgt feedback.

  • Je ziet wat werkt en wat niet.

  • Je aanbod en content wordt sterker, beter, scherper.

Waarom steeds iets nieuws maken je groei kan remmen

Elke keer als je opnieuw begint, start je weer vanaf nul.
Nieuw aanbod? Nieuwe warming-up. Nieuwe salesflow. Nieuwe content.
Het kost bakken met energie en het maakt je voor klanten minder herkenbaar.

Te vaak wisselen kan ervoor zorgen dat mensen oprecht niet meer weten waarvoor ze bij jou moeten zijn.
En tja… als jij het zelf niet consistent vertelt, hoe kunnen zij het dan weten?

Perfectionisme en zichtbaarheid

Perfectionisme helpt je om kwaliteit te leveren, maar kan je ook onzichtbaar maken.
Want als je te veel achterhoudt “omdat het niet goed genoeg is”, ziet niemand je.

Er is een verschil tussen kritisch zijn en jezelf tegenhouden.
Soms is “goed genoeg” meer dan genoeg om iemand te raken of in beweging te zetten.

Herhalen voelt saai (voor jou), maar werkt (voor je publiek)

Jij denkt na de derde keer dat je iets deelt: nu weten ze het wel.
Maar guess what?
Als je iets acht keer deelt, heeft misschien pas de helft van je volgers het één keer gezien.

Herhaling is niet saai, het zorgt ervoor dat je herkenbaar wordt.
Het is hoe je je merk in het hoofd (en hart) van jouw mensen krijgt.

De balans vinden

Gebruik je creatiedrang om te vernieuwen en te spelen binnen dat wat je al doet. Verbeter wat er al staat.
Dat is waar je groei zit. Waar je sales makkelijker worden. En waar je merk echt gaat leven.


Wil je dat ik met je meekijk hoe jij meer kunt halen uit wat er al staat? Boek een gratis Brand Boost Call dan kijken we samen hoe je met minder moeite meer resultaat haalt.


Of ga je liever eerst via dm in gesprek kan dat natuurlijk ook:

https://www.instagram.com/lian_brandfuel/
https://www.linkedin.com/in/liangroot/


Meer over Lian | Brand Fuel | Personal Branding Expert

Ik help jou zichtbaar te zijn met een magnetisch brand die écht laat zien wat jij komt brengen als ervaren ondernemer.

Kies je ervoor om met mij te werken, dan ben je op een plek waar bijzondere dingen gebeuren. Ik heb niet alleen jarenlange ervaring als (web)designer, maar ook een sterk ontwikkelde intuïtie waar ik in mijn werk dankbaar gebruik van maak. Deze combinatie van strategie en intuïtie vormt de basis voor de allerbeste branding. Creatief, innovatief en helemaal kloppend bij wie jij bent.

Next
Next

Deel 3 van de TrippleV | Verhaal slaat de brug tussen je visie en je vibe