MERKSTRATEGIE SPRINT
In één dag naar een merk dat klopt
De Merkstrategie Sprint is een intensieve deep dive voor ondernemers die voelen: er zit méér in mijn merk dan er nu uitkomt. In één dag breng je focus aan en maak je keuzes die bij je passen. Hallo eigen merk met persoonlijkheid. Waardoor klanten voelen: “bij jou moet ik zijn”.
Je wilt eigenlijk een quick fix maar bent inmiddels ook op een niveau dat je weet dat dat niet haalbaar is.
✲
Je voelt dat er méér in zit, maar het komt er niet uit.
Toen je begon vond je alles leuk, maar inmiddels wil je een merk dat klopt. Iets dat echt van jou is — geen compromis, geen one size fits all.
✲
In je hoofd draai je dezelfde rondjes.
Waarom voelt het zo ingewikkeld om datgene te bouwen waar je van droomt? Hard werken kun je wel. Maar je verlangt naar richting, eenvoud, moeiteloosheid.
✲
Je hebt ideeën zat, maar mist de rode draad.
Er zit zoveel in je hoofd, maar waar begin je? Je mist iemand die meedenkt, spiegelt en vertaalt — die het goud uit jouw brein naar boven haalt en omzet in een strategie die staat.
✲
– Je weet dat je iets te brengen hebt — maar je vraagt je af of het genoeg is.
Die twijfel mag eruit. Tijd om te gaan staan voor je werk, je woorden en je waarde.
Wat ondernemers zoals jij zeggen
Wil je aan je bedrijf werken, maar heb je geen zin in (of tijd voor) een wekenlang traject? Dan is de strategie sprint van Lian een aanrader.
Door het doen van oefeningen en het beantwoorden van heel wat vragen, helpt Lian je in te zien wat er mag (en soms moet) veranderen aan je bedrijf én die te vertalen naar concrete doelen. Ook is er aandacht voor out of the box dromen, alleen had ik die niet haha.
Uiteindelijk ga je helemaal opgefrist en geïnspireerd met een plan van aanpak voor de korte en lange termijn naar huis. Lian begeleidt deze dag professioneel, gedreven en vol enthousiasme. Ook fijn was dat ik haar daarna nog even een
Mariska Vermeulen | Journalist & PR Pro
Heel fijn om een dagje “je bedrijf in de snelkookpan” te stoppen en te kijken wat er boven komt borrelen! Omdat je veel bespreekt in relatief weinig tijd, heb je weinig tijd om na te denken. Dat klinkt misschien negatief, maar zo bedoel ik dat niet. Je hoofd heeft geen kans ertussen te komen, en dus komt naar voren wat naar voren móet komen.
En aan het eind van de dag loop je naar buiten met duidelijke doelen voor de komende tijd. Hele fijne ervaring! Wat ik ook fijn vind: je kan gewoon ‘praten’ en Lian filtert de kern uit je verhaal en schrijft dat in een paar woorden op post-its. Heel helpend, want voor jezelf is het veel lastiger om hoofd van bijzaken te onderscheiden.
Annelies | Copywriter & copycoach
Ik wilde meer helderheid over de koers die ik wilde varen. Na veel te hebben gebouwd aan mijn business en klanten geholpen te hebben, was ik toe aan overzicht en een schaalbaardere aanpak. Tijdens de strategy sprint hebben we alles wat in mijn hoofd zat (en verspreid stond in Trello, notitieboekjes en docs) overzichtelijk gemaakt. Lian combineert perfect het snel naar je gevoel leiden (wat wil je echt/waar zit de blokkade) met het concreet maken van acties (waarmee stoppen / wat heeft prioriteit). Echt een hoogwaardig aanbod als je een kritische en zachte blik wil om weer terug te komen bij je eigen focus en snel helderheid en richting zoekt.
Jette van Duijn
“If you are not a brand, you are a commodity. Then price is everything and the low-cost producer is the only winner.”
— philip kotler
Er was een doel, maar wat was ook alweer de rode draad. Na de sprint:
Voelt je merk als een natuurlijke verlenging van wie jij bent
Maak je keuzes vanuit richting in plaats van twijfel
Stop je met zoeken en begin je met bouwen
Je weet wat je te zeggen hebt – en hoe
Durf je echt te gaan staan voor wat je doet
Je onderneemt vanuit overgave en vertrouwen.
En dat voelt… als thuiskomen.
“In a crowded marketplace, fitting in is failure. In a busy marketplace, not standing out is the same as being invisible.”
— seth godin
Alles zit al in je. Je voelt het, je weet het — maar je krijgt het niet helder.
Je hebt ideeën, ervaring, een visie… en toch voelt het alsof je van alles bij elkaar moet harken om het over te brengen.
Ik weet hoe dat voelt. Ook ik was op een punt waarop ik intuïtief werkte, maar geen woorden had voor wat ik eigenlijk deed. Pas toen ik mijn eigen merkstrategie formuleerde, viel alles op z’n plek.
Ik kreeg richting. Een verhaal dat klopte. En een framework waarmee ik anderen nu mag begeleiden naar hetzelfde gevoel: stevigheid, helderheid en durven kiezen.
De Merkstrategie Sprint is geen standaard sessie, maar een diepgaande dag vol vragen, spiegels en keuzes. Je hoeft (bijna) niets voor te bereiden. Ik luister, filter en haal de naar boven wat van belang is. Jij praat, droomt, voelt en kiest.
En het mooie is:
Je gaat naar huis met een plan. Niet alleen voor de korte termijn, maar ook voor de koers op lange termijn.
Je merk klopt. En jij voelt het.
Dit is de kracht van strategie én intuïtie. Van structuur én ruimte. Van denken én voelen.
Geen traject van weken, maar één dag waarin alles samenkomt.
Van brainstorm naar blueprint in drie stappen
Overview
We starten met een strategische wasstraat: je beantwoordt vooraf een aantal vragen, zodat we tijdens de Sprint meteen de diepte in kunnen. We kijken naar wat er al ligt, wat niet meer past, en waar de ruis zit.
Vision
We zetten het vizier op de toekomst. Je gaat dromen, doelen stellen, keuzes maken. Wat wil je écht? Wat mag zichtbaar worden? Hier ontstaat richting – op jouw voorwaarden.
Focus
We eindigen met actie. Wat zijn jouw top 10 prioriteiten? Welke stappen brengen je van visie naar vibe naar verhaal? Alles wat we doen landt in een heldere roadmap én een uitgebreid Brand Strategie document. Jouw persoonlijke blueprint.
Make the competition
irrelevant
Na de Merkstrategie Sprint:
Voelt je merk als een verlengstuk van wie jij bent
Je hoeft je niet meer af te vragen of het ‘past’ – het is van jou. Dat voel je. En je klant ook.Trek je de juiste mensen aan, zonder harder te hoeven roepen. Je spreekt de taal van jouw klant. Omdat jij zelf helder bent. En dat resoneert.
Maak je keuzes vanuit richting in plaats van ruis
Geen gepieker meer over welke kant op. Je hebt een kompas, geen keurslijf.
Make the competition irrelevant
Bespaar je bakken aan tijd, energie en frustratie
Geen losse notities of eindeloze Trello-borden meer. Alles komt samen in één overzichtelijk document waar je op kunt bouwen.
Sta je steviger – in je merk én in jezelf
Je weet waar je voor staat, wat je te zeggen hebt en hoe je dat wilt overbrengen. Dat geeft ruimte. En vertrouwen.Heb je een fundament dat klopt, voelt en werkt
Positionering, boodschap, doelgroep, aanbod – het valt op z’n plek. En dat maakt ondernemen weer veel leuker.
Dit is geen trucje.
Dit is thuiskomen in je merk.
De rode draad in al je losse flarden
Ik geloof niet in one size fits all, maar wel in ondernemen op jouw manier. Met ruimte voor intuïtie én een strategie die klopt.
Na tien jaar ondernemen, ontwerpen en bouwen weet ik één ding zeker:
Alleen op gevoel kom je er niet.
Maar alleen een plan? Dat voelt leeg.
Mijn kracht zit in het versimpelen van wat ingewikkeld voelt.
Ik zie de rode draad waar jij hem even kwijt bent.
Ik stel vragen die je terugbrengen naar de kern.
En ik vertaal jouw verhaal naar een strategie waar je op kunt bouwen.
Dit is geen standaard positioneringsoefening.
Dit is thuiskomen in je merk.
Zodat jij niet alleen opvalt —
maar onvergelijkbaar wordt.
Investering voor de merkstrategie in een dag
Voor een 1-op-1 deep dive dag én een uitgewerkt merkstrategie document.
Dit is geen dagje sparren en dan weer door.
Dit is een strategische reset voor je merk, met focus, richting en een plan waar je op kunt bouwen.
Na de Sprint werk ik jouw merkstrategie document uit– zodat jij alles helder, overzichtelijk en kant-en-klaar op papier hebt staan.
Zie het als de fundering onder alles wat je nog gaat bouwen.
✺ Brand personality workshop (5 uur)
✺ Kraakhelder en custom branding blueprint met alle resultaten uit de workshop
✺ Lekkere lunch en materialen
€1495,- ex
Of twee betalingen van € 750,- ex BTW
FAQ
-
Nee, jij hoeft alleen een korte vragenlijst vooraf in te vullen. Ik zorg dat alles klaarstaat. Jij komt zoals je bent – met al je ideeën, twijfels en dromen.
-
Juist niet. De kracht zit in de focus. Geen afleiding, geen eindeloze trajecten – gewoon een hele dag alle aandacht voor jouw merk. En omdat ik snel tot de kern kom, halen we eruit wat eruit moet. Mocht je daarna voor de implementatie langer willen samenwerken dan kan dat in dit traject. Dan verrekenen we de kosten van de sprint met het traject.
-
Ja, en niet zomaar iets. Je krijgt een uitgebreid (en echt te gek) merkstrategie document waarin alles samenkomt: je visie, positionering, doelgroep, tone of voice, aanbod, concurrentie en koers. Dit wordt jouw fundament.
-
Juist dan. Deze sprint is geen herhaling van wat je al weet, maar een verdiepende stap die zorgt dat alles samenvalt. Vaak zijn het net die laatste puzzelstukjes die zorgen voor helderheid, vertrouwen en richting. Plus je merk groeit altijd met je mee, ik adviseer mijn klanten zelfs om ieder jaar een sprint te doen.
-
Dan is dit het perfecte moment. Twijfel betekent vaak dat er iets nieuws wil ontstaan. Tijdens de sprint maken we ruimte voor die vragen én zorgen we voor focus. Je hoeft het niet al te weten – we ontdekken het samen.
-
Ja, dat kan. Je kunt kiezen om het bedrag in 2 delen te betalen. Net wat voor jou fijn voelt.